Steun ons!

Voorbedeteam

Onze conferentie wordt gedragen door gebed – het gebed van voorspraak (één van de vijf hoofdvormen van het gebed). Gebed is een erg krachtig wapen en ook zeer belangrijk in ons christelijk leven. Daarom hebben wij dan ook een voorbedeteam in het leven geroepen voor onze stichting. 

Op deze pagina vind je meer informatie over het voorbedeteam, waarom voorbede zo belangrijk en krachtig is en hoe ook jij je kan aansluiten bij dit team. 

bidden en vasten voorbedeteam /prayer and fasting intercession team

Wat is het voorbedeteam?

Het voorbedeteam is een van de belangrijkste onderdelen van Stichting Bidden en Vasten RK. Om als religieuze organisatie ook echt Gods wil te kunnen doen moeten wij ook God betrekken bij onze werkzaamheden. Zonder gebed kunnen wij niks, want dan zouden wij zonder God ons werk doen. Om dit te kunnen blijven doen hebben wij ons voorbedeteam. 

Het voorbedeteam bestaat uit (oud-)deelnemers, (oud-)medewerkers, (oud-)teamleden, mensen uit de pastorale kerngroep van de KCV en andere mensen die zich hiervoor hebben opgegeven of hiervoor zijn gevraagd.

Wat doet het voorbedeteam?

De leden van het voorbedeteam bidden het hele jaar door voor verschillende gebedspunten. Soms wordt er door het hoofdteam gevraagd om te bidden voor specifieke gebedspunten, vaak ter behoeve van de voorbereidingen van onze conferenties. Maar ook op momenten dat er niet geen specifieke gebedspunten zijn bidden zij: 

  • Voor de voorbereidingen.
  • Voor het bereiken van nieuwe deelnemers.
  • Voor de medewerkers en teamleden
  • Voor het verloop van de toekomstige conferenties.
  • Voor het op ons pad brengen van personen.

Wat houdt dit gebed van voorspraak precies in?

De Kerk zegt het volgende over het gebed van voorspraak:
(CKK 2634) De voorspraak is een smeekgebed dat nauw aansluit bij het gebed van Jezus. Hij is de enige echte voorspreker bij de Vader ten gunste van alle mensen, van de zondaars in het bijzonder. Hij is “in staat hen die door zijn tussenkomst God naderen voor altijd te redden, daar Hij altijd leeft om voor hen te pleiten” (Heb. 7, 25). De Heilige Geest zelf “pleit voor ons (…) en Hij pleit voor de heiligen naar Gods bedoeling” (Rom. 8, 26-27).

Maar ook:

(CKK 2635) Het voorspreken, het vragen ten gunste van een ander, is vanaf Abraham het kenmerk van een hart dat is afgestemd op het medelijden van God. In de tijd van de Kerk maakt de christelijke voorspraak deel uit van de voorspraak van Christus: het is de uitdrukking van de gemeenschap van de heiligen. Bij de voorspraak “behartigt” hij die bidt, niet ” zijn eigen belangen, maar liever die van zijn naasten” (Fil. 2, 4); dit gaat zo ver dat hij ook bidt voor wie hem kwaad doen.

Wil jij ons ook helpen in gebed?

Voel je je ook geroepen om te bidden voor onze stichting? Vul dan het formulier onderaan deze pagina in en wij zullen je toevoegen aan ons voorbedeteam. Als lid van het voorbedeteam krijg je via de mail en/of via WhatsApp gebedspunten toegestuurd. maar ook kan je uiteraard voor de eerder genoemde vaste punten bidden. Wees welkom! 

Ook hebben we een officieel Bidden & Vasten RK gebed dat je kan bidden. (zie onderaan de pagina)

Liever niet in het team?

Uiteraard kan je ook bidden voor onze stichting en/of onze conferenties als je geen onderdeel van ons voorbedeteam uitmaakt. 

Mocht je, in gebed, indrukken ontvangen van God voor ons, en zou je deze willen delen met ons, dan kan je bellen of appen naar ons via telefoonnummer +31 6 33300858 of een mail sturen naar e-mailadres [email protected].

Aanmelden voor het voorbedeteam

Wil je onze conferenties in gebed ondersteunen? Meld je dan aan voor het voorbedeteam via onderstaand formulier.

Officieel Bidden & Vasten RK gebed:

Goede God,
Wij danken U voor stichting Bidden & Vasten RK. Wij leggen de conferenties volledig in Uw handen, want het is Uw project! Wilt U de conferenties zegenen, dat het een mooie tijd mag worden, een tijd vol van U. Heer, wilt U het team helpen en zegenen de voorbereidingen goed te laten verlopen. Dat het team door goed naar Uw stem te luisteren, samen met U een mooi programma mag opzetten. We bidden ook voor alle deelnemers, dat ze een hele mooie tijd mogen hebben en weer in vuur en vlam voor U komen te staan! Dat ze weer terug de wereld in mogen gaan, wetend wat hun identiteit en bestemming is.

Ook bidden wij voor de mensen die nog twijfelen. Geef ze een teken en laat ze zien of ze moeten deelnemen. Wij vragen U, stort Uw Heilige Geest uit over de conferentie, dat Uw Geest voelbaar aanwezig mag zijn. Wij vragen U om zegen en leiding door Jezus Christus, onze Heer.
Amen.
H. Monica, bid voor ons!

Wat houdt dit gebed van voorspraak precies in?

De Kerk leert het volgende over het gebed van voorspraak:

(CKK 2634) De voorspraak is een smeekgebed dat nauw aansluit bij het gebed van Jezus. Hij is de enige echte voorspreker bij de Vader ten gunste van alle mensen, van de zondaars in het bijzonder. Hij is “in staat hen die door zijn tussenkomst God naderen voor altijd te redden, daar Hij altijd leeft om voor hen te pleiten” (Heb. 7, 25). De Heilige Geest zelf “pleit voor ons (…) en Hij pleit voor de heiligen naar Gods bedoeling” (Rom. 8, 26-27).

De Kerk leert ons verder:

(CKK 2635) Het voorspreken, het vragen ten gunste van een ander, is vanaf Abraham het kenmerk van een hart dat is afgestemd op het medelijden van God. In de tijd van de Kerk maakt de christelijke voorspraak deel uit van de voorspraak van Christus: het is de uitdrukking van de gemeenschap van de heiligen. Bij de voorspraak “behartigt” hij die bidt, niet ” zijn eigen belangen, maar liever die van zijn naasten” (Fil. 2, 4); dit gaat zo ver dat hij ook bidt voor wie hem kwaad doen.

Standaard gebedspunten:

  • Voor de voorbereidingen.
  • Voor de deelnemers.

  • Voor de conferenties.
  • Voor het kernteam en alle andere teams (voorbedeteam, pastoraat etc.).

We willen u dus oproepen om voor ons te bidden. We hebben het hard nodig!

U kunt bidden voor vaste punten, die we hieronder noemen. Of u kunt ook in de WhatsApp-groep komen voor up-to-date intenties, wees welkom! Ook hebben we een officieel Bidden & Vasten RK gebed dat u regelmatig kunt bidden.

Officieel Bidden & Vasten RK gebed:

Goede God,
Wij danken U voor stichting Bidden & Vasten RK. Wij leggen de conferenties volledig in Uw handen, want het is Uw project!
Wilt U de conferenties zegenen, dat het een mooie tijd mag worden, een tijd vol van U.
Heer, wilt U het team helpen en zegenen de voorbereidingen goed te laten verlopen.
Dat het team door goed naar Uw stem te luisteren, samen met U een mooi programma mag opzetten.
We bidden ook voor alle deelnemers, dat ze een hele mooie tijd mogen hebben en weer in vuur en vlam voor U komen te staan!
Dat ze weer terug de wereld in mogen gaan, wetend wat hun identiteit en bestemming is.

JMJ

Ook bidden wij voor de mensen die nog twijfelen. Geef ze een teken en laat ze zien of ze moeten deelnemen.
Wij vragen U, stort Uw Heilige Geest uit over de conferentie, dat Uw Geest voelbaar aanwezig mag zijn.
Wij vragen U om zegen en leiding door Jezus Christus, onze Heer.
Amen.
H. Monica, bid voor ons!

Heeft u, in gebed, indrukken ontvangen van God, dan kunt u die naar Wouter de Brie sturen.
Mailen: [email protected] of appen: +31 6 33300858

Voorbedeteam